lördag 5 juni 2010

Lördag överallt

En jobbarlördag igen. Tur man trivs att jobba - och van att jobba lördagar.

I morse åkte jag till Örebro för att vara med och utbilda Kristdemokrater i Örebro län.
Nu sitter jag på tåg tillbaka - och skall genast till Enebyberg. Där väntar kalas med - tror jag - Sveriges piggaste 80-åring. Min moster Maj-Lis. Ett energiknippe av stora mått.

Hon "flydde" från Barsele för att slippa uppståndelse på födelsedagen. Åkte till två av barnen i Sthlm. Det hon inte vet är att de ordnat en fest för henne i Enebyberg. Så nu bär det iväg dit på fest. Men så ska man ju hitta också - hur det nu ska gå till. Jag har ju lyckats köra fel med både cykel och bil några gånger sedan jag blev Stockholmare :-))

Men va gör det om hundra år??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar