söndag 30 maj 2010

Att busa lite med sina barn

Jag har en dotter som är 20... för 2½ år sedan fick hon en liten kille. Det gjorde att hon avbröt sin gymnasieutbildning.
Men - nu har hon läst igen gymnasiet på en folkhögskola så jag har vart i Örnsköldsvik och firat henne i helgen.

I lördags ringde jag henne och sa att jag har en arbetskamrat som skall till Umeå. Kl 14.25 passerar bussen Ör-vik och då måste hon finnas på bustationen för att hämta överaskningspresenten som jag skickat med "gunilla". En stund innan så sms,ade jag också att "gunilla" ringt och sagt att hon ville att jag skulle be min dotter köpa en dubbeldajm så hon kunde ta till kaffet på bussen....

Det där blev "lite jobbigt" för jin dotter men hon tog sig till busstationen...släpade med sin kille "du får följa mig, jag vet ju inte ens hur den där "gunilla" ser ut"... Så stod de där så lydigt då bussen anlände. Och ut ur bussen hoppade pappa :-)
Sedan firade vi i 24 timmar (med paus för sömn) till mångas glädje. Och nu sitter jag på tåget på väg hem till Sthlm igen.

Trivsamt !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar