torsdag 10 juni 2010

130 spänn för en lunch

Sitter på tåget på väg till Blekinge.
Skyndande mig från jobbet och det va inga problem för jag hade bokat och förbetalt en lunch på tåget. Hann dock se att SJ höjt priset från 96 till 130 spänn på ett bräde för lunchen. Eftersom jag inte hade mycket tid att fundera på - och ingen annan tid att äta på heller så slog jag till. Förväntansfull - tänkte förståss att nu blir det en ännu bättre lunch. Men vad har SJ gjort? Jo, ingen bättre mat, sämre än på länge faktiskt. Kaffekoppen och chokladbiten va dessutom bortplockade - och 34:- dyrare.

Inte undra på att vi va bara några få som åt lunch på tåget idag. Trist SJ !!

Oj, va gnällig jag lät - men jag tar mig friheten. Det får bli till att äta ute på stan hädanefter - innan jag kliver på tåget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar