fredag 11 juni 2010

Helg igen

Dagen är fredag. Tiden är förmiddag. Vädret är helgrått. Men solen skiner och tur är väl det annars hade det vart helsvart.
För första gången på ett tag så är det inte jobb varken lördag eller söndag. Känns skönt och välbehövligt. Men jag ska upp i alla fall i morrn bitti. Storbandet jag lirar i AirMailBigBand ska lira på Stortorget kl 14 på lördag. Stortorget sägs ligga i Stockholm så jag får börja leta så jag hinner till rätt plats i rätt tid.

Sitter nu på ett tåg som tagit mig från ett regnigt Växjö och i skrivande stund susar Gnesta (tror jag det va) förbi utanför tågfönstret.

Tänkte börja knapra bort lite övertidstimmar men hur jag än kortar mina dagar och tar en timme här och en timme där så fylls det snabbt på med mer så fort jag kommer till en jobbarhelg. Men - jag klagar absolut inte - gillar läget - verkligen. Tycker bara att jag träffar mina döttrar lite för sällan - trots att de gör besök här nu och då och jag besöker dem nu och då. Men - kära barn vill man träffa oftare. Något bättre med Emil men vi tvingas boka in våra möten för att få till dem - trots att vi bor rätt nära varann. Sånt e livet - och livet är härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar