söndag 23 maj 2010

Att vara högfärdig

Detta kanske kommer att uppfattas som ett reklaminslag men jag kan inte låta bli att dela några meningar ur en ny bok som jag gillar. Här kommer ett citat ur Anna Källdéns bok "Känns det rätt eller tjänstefel". De meningar jag citerar får säkert mina f.d. och nuvarande arbetskamrater att le en smula...

"Ha en högtid per månad och bli högfärdig

Det finns olika anledningar till att våra papperhögar växer på skrivborden. Oavsett detta så har jag valt att schemalägga minst en högtid per månad, då jag arbetar mig igenom de högar som uppkommit. Mitt mål är att ha en högtid per vecka, för ju oftare jag tar mig an dem ju lägre blir högarna och ju snabbare blir jag färdig med att sortera dem. Att vara högfärdig är en härlig känsla"


Visst är det underbart :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar