tisdag 18 juni 2013

Vad är väl ett provval

Läste och blev förvånad.

Medlemnmarna som tillhör Kristdemokraterna i Västernorrlands län har genomfört ett provval. För dig som inte vet vad provval innebär så tillhör du absolut en majoritet av den svenska befolkningen. Vill du veta oviktigt vetande så betyder det ungefär att medlemmarna har fått möjlighet att rösta på vilka man vill se på valsedlarna kommande val till riksdag, landsting och kommun.
Som aktiv fritidspolitiker har jag vart med om detta förut, jag har också vart med om att vinna provval både till kommun, landsting och riksdag genom åren. Men sedan har jag bett att få stå längre ned på valsedlarna då det blivit "skarp läge".

2009 flyttade jag från Örnsködlsvik och Västernorrlands län. Nyligen har man genomfört ett dylikt provval igen till bland annat riksdagsvalet och döm om min stora förvåning (och det är anledningen till detta blogginlägg) så kom jag på andra plats i detta provval.

Ska jag tolka det som att man glömt vad jag gjort och bara kommer ihåg mitt namn eller kan det vara så att det är "på riktigt".

Hur som helst så vet jag mycket väl att ett provval är ett av flera verktyg som ska användas då man sättar samman förslag till listor men jag vill ändå säga TACK till medlemmarna i Västernorrland för det förtroende ni visat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar