måndag 19 november 2012

Stalltips

Nu och då spekuleras i vad som kommer att bli den stora valfrågan 2014.
Det spekuleras om "ordnad ekonomi", "barnfrågor", "jobben" med flera områden.

Nu har en forskarrapport kommit som visar att jordens klimat förändras mycket snabbare än vad någon egentligen trott.

2 grader varmare talade man om på "Köpenshamnsmötet" för några år sedan. De nya rönen talar om 4 graders skillnad. Min känsla är snudd på katastrof. Hur som helst känns det fruktansvärt då jag tänker på barn som nu växer upp. Kommer de att få ta ansvaret för de utsläpp som min generation stått för.

Tyvärr - och det mernar jag verkligen - tror jag att klimatfrågan kommer att vara en mycket stor fråga, kanske den största, med tanke på den stora uppvärmningen som sker och som det - enligt min uppfattning - görs alldeles för lite för att hejda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar