onsdag 14 november 2012

Knäppa uttalanden - behåller lönen

Så fick vi då se Sverigedemokratera "göra upp" med de ledande företrädare som uppträder rasistiskt och sexistiskt.
Han fråntas uppdragen sa J Åkesson.

Hur verkar det bli då?
Jo, han slutar med de (förmodar jag) ideella uppdragen så nu slipper han gå på möten kvällar och helger,
Lönen och sin Riksdagsplats behåller han.

Praktiskt och bekvämt. Så fortsätter då företrädaren i riksdagen med fria resor, anständig lön och andra förmåner. Men åsikterna - ja, med en starköl eller två lär de pluppa ur munnen igen.

"De kommer hit, de tar våra jobb, de för in en annan kultur och gör 4 mål mot England". Välkommen medmänniskor från andra länder! Så vill jag se det.

2 kommentarer:

  1. Intressant att du som Kristdemokrat skall vara så vidsynt. Det måste strida mot partiprogrammet. Förlåt. Verkligheten.

    SvaraRadera
  2. Du behöver inte be om förlåtelse.
    Jag utgår från att du läst partiprogrammet eftersom du verkar tro att mina åsikter strider mot det. Vilken del av programmet refererar du till?
    I mitt partiprogramm talar vi om alla människors lika, unika och okränkbara värde. I mitt partiprogram talas det om ofullkomlighetstanken, om att vi människor är i beroendeställning till varandra för att utvecklas. Är det något där du syftar på?

    SvaraRadera