lördag 24 december 2011

Julafton

Vaknat i min dotter Hannas gästrum.
Tänker på vad bra jag har det. Tänker på vad bra vi har det i Sverige - även om alldeles för många ändå på något sätt finns utanför en kärleksfull gemenskap.

Tänker också på människor som finns i andra delar av världen där  det råder stort mörker. Där  människorvärdet knappast är högre än djurens.
Tänker på att det är så mycket jag kan göra för att bidra till en något ljusare framtid för någon.

Inte minst har det sjunkit ned i mitt själsliv då jag härom söndagen hörde berättas om ett projekt som Filadelfiaförsamlingen i Stockholm bedriver i ett afrikanskt land där synen på kvinnan är frukstansvärd. Bara medan vi bevistade Gudstjänsten den söndagen våldtogs - statistiskt - 50 kvinnor. 50 människor med samma värde som du och jag som får sitt liv slagit i spillror.

Men - det finns hopp. Det finns människor som ser problem, tar tag i dem och det ger resultat. Tro hopp och mycket kärlek!

God Jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar