söndag 20 februari 2011

Söndagsreflektioner

Sedan i torsdagseftermiddag har jag haft besök av min dotter och mitt barnbarn.
Det har vart 100% trivsel.
Det är klart man känner sig lite stolt då lillgrabben (3 år) säger "mamma, jag pratar inte med dig, jag pratar med morfar"... med glimt i ögat

Jag har i alla fall hunnit tvätta cykeln idag... de e värst va den blir smutsig på ett par veckor. Växlarna funkar sämre mm - men nu är den fräsch igen.

Att se glädjen i en medmänniskas ögon då han kommer och hämtar sin tusenlapp lever man länge på.... I fredags kom jag till trapphuset och där låg tusen spänn. Jag hämtade en lapp i lägenheten och skrev ett meddelande "har du tappat pengar? Hör av dig och beräta hur mycket och i vilka valörer så får du tillbaka dina pengar." Så ringde en man och pratade knagglig svenska och berättade att han vart och tagit ut pengar och då han kom hem till familjen va pengarna borta. "Jag kunde aldrig tro att jag skulle få tillbaka pengarna". Han utgick från att den som hittade en tusing glatt skulle stoppa den i egen ficka. Men då jag va liten fick jag höra av mina föräldrar att "du ska göra precis som du vill att andra ska göra i samma situation".

Lite ledsen har jag hunnit bli också - inte sällan är det Tobias Billström och det han ansvarar för som gör mig ledsen. Nu är det människor från Somalia som drabbas ... Till Tobias Billström: Ta till dig innebörden av av ordet s-o-l-i-d-a-r-i-t-e-t. Använd din roll i regeringen att praktisera ordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar