lördag 11 december 2010

Lördag i Örnsköldsvik

Nu är snart denna lördag till ända. En sån där härligt mysig dag som jag kommer att minnas.
Vaknar i samma lägenhet som dotter och barnbarn. Frukost i lugn och ro. Möta upp ytterligare en dotter och fika på stan.
Tog lilla Jesaja - 2½ år - till Fjällräven Center och såg hockey. Ingen höjdarmatch. Som Modo och Djurgården spelade ikväll så skulle inget av lagen få en lätt resa i en eventuell kvalserie.

Nu sover den lille - och snart jag också. Det gulliga va dock att han ville sova i Stockholm inatt. Inte lätt att förklara för en 2½-åring vad det innebär att Stockholm ligger 55 mil bort...

Förundras också över att en gammal reflektion här på min blogg plötsligt rönt så stort intresse.
Inget jag bryr mig mycket om men visst är det lite gulligt att jag först raderas som vän på Facebook - sedan börjar personen som raderat mig att lägga ut kommentarer om mig. Det som händer då är att jag inte själv kan se det utan debatten om något som någon hittar på att jag skulle stå för då tar fart... Så kritiseras bilden - som är påhittad - ute på nätet.
Ja, vad ska man säga annat än just "gulligt" - men även obegripligt. För jag kan inte tänka mig att någon skulle ha en dold agenda. Sånt förekommer väl inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar