lördag 20 november 2010

På tåg genom landet

Jag har idag haft förmånen att tala till Blekinges Kristdemokrater på deras stämma i Sölvesborg.

Framförallt uppskattar jag den rakhet och konkreta dialog med ombuden i allt som rör vårt parti och politiken i stort.
Det som slår mig är att i media framställs det som att partiledaren inte har stöd - nu har jag talat på två stämmor - uppmanat folk att vara tydliga och raka. Det har de varit. riktigt kritisk till hur vi som parti hanterat sjukförsökringsreformen - men inte ett ord om att partiledaren ska avgå, inte ord om den vårdnadsbidragsdiskussion som sägs pågå. Jag vet ju att olika frågor är olika "heta" på olika håll i landet men märkligt ändå att ingen av de kommunpolitiker jag sprungit på undet dessa två lördagar har yttrat ett ord om detta - men inte vart rädda att ta bladet från munnen i andra frågor.
Så olika kan det vara - på olika håll i landet.

Jag lär mig nåt varje dag - och är glad för det !!

Förhoppningen och önskan är också att de jag möter får med sig något av mina kunskaper och min erfarenhet. Är det så, ja, då är utbytet riktigt meningsfullt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar