lördag 20 mars 2010

Lördag överallt

Just på centralen i Gävle. För 3 timmar sedan klev jag på min Meridacykel i Farsta Strand. En stund senare stod jag i duschen på jobbet för att sedan ta mig hyfsat fräsch till tåget.
Om två timmar möter jag Roger Boork i Sundsvall och vi åker till Distriktsstämman i Timrå. Sen har Bengt Skogetun lovat mig skjuts till Örnsköldsvik. Min yngsta dotter har 20-årskalas. Längtar att träffa både hon och hennes storasyster Hanna och alla andra som kommer att vara på kalaset. Birger Karlsson t ex.

Är man tokig eller ... allt detta resande. Men - det är inget man dör av och det känns rätt bra då det är cykel och tåg som tar mig fram. Hyfsat klimatsmart i alla fall. Resande innebär också många människomöten och det är bara såååå trivsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar