fredag 27 november 2009

Fredag i källaren

Solig morgon - skönt med en cykeltur till jobbet.
Idag sitter jag dock instängd i "källaren" hela dagen.
Sitter på Partistyrelsemöte och utan att berätta vad som händer i sak så vill jag berätta om en reflektion jag gör.
Jag spelade under många år i Övik BigBand då jag bodde i Örnsköldsvik. Det var ett ställe där kommentarer till och om varandra "haglade". Det var små tråkningar och gliringar men med en stor mängd glimt i ögat, humor och ändå med inslag att mycket stort gillande av varandra. Oavsett kön och ålder.

Kristdemokraternas Partistyrelses sammanträde idag innehåller en hel del av tonen i Övik Big Band. Vuxna människor med "höga positioner" i samhället kan mitt i viktiga och allvarliga samtal hantera varandra med mycket glimt i ögat. Det gör att ett sammanträde som skulle kunna vara riktigt trist blir ett möte i mycket trivsam atmosfär.

Det blir en lång dag så någon sol blir det inte under hemresan. Får fixa sol på annat sätt - inombords t ex :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar