torsdag 13 september 2012

Bättre företagsklimat

(citat är taget från mentoronline.se)

Är någon förvånad?

Inte jag i alla fall. Förslaget gillas självklart av några tiondels procent av Sveriges företagare.
Om det råder nog inget tvivel.
Jag tror att max ett par procent av företagen tycker detta är bra.
Jag är ganska övertygad om att förslaget aldrig kommer att beröra 80% av Sveriges företag.
Dessutom är jag starkt övertygad om att mer än 90% av företagen ser ett avvecklat sjuklöneansvar som ett bättre förslag. Det som mitt parti - Kristdemorkaterna vill.

Jag inser självklart också att i en regering med 4 partier är det ett "givande och tagande". Man kan inte nå fram i varje fråga.

Vad bygger jag min antaganden på?
75% av Sveriges företag (783 000)  är soloföretag. Det vill säga, noll anställda.
21% av företagen (217 000) är så kallade microföretag. Man har mellan 1-9 anställda.
Vad vill dom? Det hade varit något att genomföra :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar