onsdag 7 mars 2012

Intensiv tid

Ja, just nu jobbar jag på KRIS i Uppsala.
Jag har huvudansvar för vårt Livsstilshus där.
Livsstilshus är ett boende för unga gängkriminella killar.

Förutom detta har jag ofriviiligt hamnat i en roll som ställföreträdare för den nye ordföranden som tvingades till Irak p g a familjeomständigheter.

För mig innebär det att det är sällan arbetsdagarna understiger 13 timmar, med människor som levt ett liv långt ifrån ett liv jag har erfarenhet av. Nytt och utmanande.

Jag trivs dock med mycket arbete och stora utmaningar. Så - jag mår fint och tycks ha det riktigt bra!!

2 kommentarer:

  1. Det började med att jag vaknade 5.30 i morse. Då jag inte kunde somna om så låg jag och lyssnade på en dokumentär på P1. Efter det var jag tvungen att Googla på KRIS. Vem hittar jag då om inte Göran. Trevligt :-)
    Lite förvånad att du jobbar på ett av mina drömjobb. Men riktigt roligt.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har jobbat på Riks KRIS sedan hösten 2011 och nu är jag på KRIS i Uppsala och jobbar även på det Livsstilshus (boende för f.d. gängkriminella) KRIS driver i Uppsala.
    Givande och meningsfullt!

    SvaraRadera