onsdag 21 mars 2012

En börs på drift

Har "landat" i Uppsala för en ny arbetsdag.
Idag bär det av till Livsstilshuset (vårt boende för gängkriminella).

För en gångs skull tog jag bilen så det blev ingen cykling och inget tågresande.

På tal om tågresande:
I fredags åkte jag tåg frång Sthlm till Uppsala. Då jag kom fram saknade jag min börs. Tänkte att jag glömt den hemma och det var i och för sig ett elände med tanke på att jag skulle tillbringa helgen i Örnsköldsvik.
Kl 11 skulle jag åka vidare från Uppsala till Ö-vik. Hade ju också tänkt tanken att börsen kunnat ramla ur ryggsäcken på tåget så då jag kom till stationen sprang jag på en lokförare. frågade vad som hände om man tappat något på Uppsalapendeln.
"Det hamnar på hittegods i Sthlm".

Satte mig på tåget mot Ö-vik och efter ett par timmar ringde telefonen. "Hej, jag heter ... och är lokförare. Vi träffades på perrongen i Uppsala. det är någon som hittat din börs. Jag har sett till att en kollega tagit hand om den och han köär tåget till Sthlm just nu. Hämta den vid loket kl .... så ska du ha den tillbaka". Häpen ...
Svarade att jag redan satt på ett tåg till Ö-vik men att jag skulle be någon kollega på KRIS hämta upp den.

Då började hjärnan snurra och jag tänkte "ska någon från Uppsala till Ö-vik i helgen?"

Kom att tänka på Torbhjörn, sökte hans nummer, hans frus nummer men lyckades inte. Men till slut fick jag fram ett mobilnummer, ringde och började prata runt (vi hade ju aldrig talats vid på telefon).
"Jag står i Uppsala och ska åka tåg till Ö-vik sa han".

Där stod min kollega på perrong 3 och på perrong 2 stod Torbjörn på väg till Ö-vik. Med två telefoner i handen tussade jag ihop dem och på kvällen var börsen i Ö-vik. Och jag aningen lättad....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar