måndag 24 oktober 2011

Jubileumshelg

Har precis varit med om fantastiskt bra arrangerad jubileumshelg.
I början av 70-talet fick jag mina första lektioner i hantering av trombonen av Peter Preston.

Sedan har jag spelat mer eller mindre kontinuerligt.
Föregående helg hade en av de orksterar jag spelat i genom åren - Pingst.Brass - 60 års jubileum.
På fredag kväll träffades vi och övade. Redan kl 9 på lördag fortsatte övandet och kl 18 på lördag hade vi vår jubileumskonsert. 14 låtar under ledning av 6 olika dirigenter. Senare på kvällen var det jubielumsfest och spelandet fortsatte även på söndag.

Människor hade tagit sig från olika delar av landet för att vara med, ja, inte bara landet. Den som åkt längst bor nu i England och kom till Örnsköldsvik för denna helg.
Det är imponerande med allt ideellt engagemang som håller musiken levande i vårt land.

Jag är glad och tacksam för att fått vara med - glad över alla timmar jag lagt ned på musik, även om det sällan låter så bra som jag önskar att det skulle göra. Men det har gett mycket gemenskap och glödje genom åren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar