måndag 10 oktober 2011

Hur behandlas män respektive kvinnor

Om jag inte missminner mig så betalade Mona Sahlin tillbaka alla pengar i den s.k. "Tobleroneaffären". Det rörde sig om summor under 100 000.
Håkan Juholt säger att han gjort fel och har betalt tillbaka "det kvällspressen" säger att han är skyldig. Det rör sig om summor över 100 000.

Framtiden får utvisa om han kommer att behandlas som hans företrädare behandlades i mitten av 90-talet - och som levde fortfarande under valrörelsen 2010. Då försökte (oftast män) göra sig lustig över hennes dyra handväska. Ingen diskuterade statsministerns skor, socialministerns skjortor eller skolministerns kostymer. Inga prisjämförelser mellan olika sko-, skjort- eller kostymmärken.
Jag tillhör dem som tycker mig se att kvinnor bedöms hårdare än män i dylika situationer. Vilken jag f.ö. tycker är helt groteskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar