söndag 11 september 2011

Ny vecka med mycket jobb och mycket musik

Då den nya arbetsveckan börjar i morgon så är det en vecka där jag - förutom arbetet på KRIS (kriminellas revanch i samhället) kommer att ägna en hel del tid och energi åt musiken.
Den delen av mitt ideella jag har genommåren gått i vågor. Ibalnd mycket, ibland för mycket ibland lagom och ilband för lite. Jag har legat ganska lågt med detta sedan jag flyttade till Sthlm för 2½ år sedan.
På måndag blir det storband i Solna, på torsdag trombonkvartett och brassband i City och på lördag ska jag hoppa in och spela brass i Tyresö. Dessutom har jag åtagit mig att skriva ett jubileumsarrangemang för Pingst-Brass i Örnsködlsvik som jag spelade med fram till för 2½ år sedan. Det är på slutvarvet nu men det ujppdraget gjorde att jag slängde "flera bollar upp i luften". En av dem plockade jag ned och har i stort sett färdigställt - med hjälp av sonen Emils förträffliga notskrivningsprogram. En annan idé har rullat runt i luften så pass länge att jag ska plocka ned den också... Så nu blir det nya, många timmar notskrivning igen.
Jag gör det för att jag trivs med det - och därför tycker jag att jag har det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar