tisdag 7 juni 2011

Nationaldagen 2011

Så var en innehållsrik Nationaldag till ända.

En dag som började med en cykeltur från Farsta Strand till Bromma där jag har min son och hans fru. Fika i grönsgräset och allmänt trevligt.

Då jag skulle påbörja cykelturen hem så upptäckte jag årets första punktering. Inga problem - grejer finns i cykelväskan. På några minuter va det fixar...
Ja, fixat ja... Det pös ganska snabbt ur den nyrepade slangen. Då bytte jag helt enkelt slag - kollade insidan av däcket mycket, mycket noga. Efter nån minut pös det där också. Lagade och skiftade slag igen... Det slutade med att jag kunde ta mig hem de 2,2 milen - men fick pumpa cykeln 10 ggr under den resan. I morgon blir det nytt däck och ny slag. Det är nog bästa att börja om från början helt enkel.

Sedan bar det av till stan igen. Dags för spelning. Kungsträdgårdens stora scen med Air Mail Big Band. En mycket lyckad spelning. Fullt ös i "Night in Tunisia" som fick bli avslutningen på vår konsert. Rumsent en Nationaldag? Tja, jag tyckte den satt som ett smäck i alla fall !!
Och - dirket efter denna spelning så äntrade Emil coh Elin scenen för att spela med Therese Fredenvall. Det va mycket Sydhage på Kungsan denna dag.

Allt kunde slutat vid 22.30 om inte Emil ringt - glömt hycklarna till lgh i stan. Så då började körningar igen..... Men allt fick ett lyckligt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar