onsdag 1 september 2010

Mona Sahlins röstskola

Lyssnar och läser just om Socialdemokraternas röstskola i Örebro.
Ett bra och lovvärt initiativ att försöka få så många som möjligt att rösta.
Givetvis är det också rätt av Socialdemokraterna att försöka få människorna att rösta på dem.
Så långt tycker jag att deras röstskola är bra!!

Idag kommer då Mona Sahlin dit - vilket är bra och ger en sådan utbildning en extra uppmärksamhet och då händer något som gör att jag sätter mig och skriver i min blogg. Tillsammans med denna skola går då Mona Sahlin till röstlokalen för att rösta. där tycker jag man överträder gränserna för vad man som politiker skall göra. Då Mona går i täten för gruppen - hur ska dessa människor då kunna ta en annan valsedel och rösta på ett annat parti...frågan jag mig. Det gränsar verkligen till det här att respektera valhemligheten. Tyvärr visar det bara på vad desperation kan åstadkomma.

1 kommentar:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=gHtEc83Xh6s

    röstskola...

    SvaraRadera