fredag 16 oktober 2009

Go for ÖBB

Ikväll besökte jag och Jesaja Nolan. Nolan är en kombinerad skolaula och konsertsal. Anledningen till besöket var det jag skrev om igår: ÖBB (Övik Big Band) hade en konsert med Ray Charles musik. Ray Charles som började spela på en bar vid 3 års ålder fick jag höra. Det låter halvtidigt :-).

Jesaja som vart en trogen jazzklubbbesökare (se blogginlägg från i våras) besökte nu sin första jazzkonsert på ett halvår. ÖBB, Daniel Lindström med kör och komp. Vanvettigt bra. Tajt och ösigt - och bra ljus. Värsta gejen helt enkelt.

Sämre med ljuset är det på bilden. Men det beror enbart på kvaliteten på min kamera.  Hoppas bilden ändå kan förmedla lite mer stämmning än min text.

I andra halvlek diggade Jesaja igång, klappade händer, headbangade och trivdes..men en kille som inte hunnit fylla 2 har ju även rätt att va lite trött. Trött blev han av mellansnacket men så fort låtarna drog igång va han nöjd igen. En riktig musiclovers.

Go for ÖBB - Go for Jonas Öberg ! (bandledaren)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar