torsdag 22 oktober 2009

Arbetsmiljö

En dag på jobbet ...

Så här ser det ofta ut för närvarande. En tågcupé, datorn, en kaffekopp (chappuccino). Och idag - kortet taget vid ett uppehåll i Kristianstad - praliner av finaste sort. Gott, nyttigt, naturligt mm.

På väg ... denna gång till Trelleborg. Sedan övernattning i Malmö och kl 4 ringer väckaren i morrn bitti för då skall jag sätta mig på tåg hem till Sthlm igen. Kl 10 skall jag vara på plats på Berns och Partifullmäktige. Förklara tankarna bakom det förslag till Valplan som ligger för beslut. Observera - förklara tankarna bakom - inte försvara förslaget i sig. Den kan givetvis bli ännu bättre. Det betyder att jag gärna ser kompletterande förslag, ändrande förslag för då har någon annan tänkt på ett annat sätt, förmodligen också tänkte längre än vad jag gjort och på så vis blir slutprodukten mer genomtänkt, lättare att förstå sig på och på kuppen användarvänligare.

Hade detta hänt för 25 år sedan så hade jag gått till ett sånt möte med avsikten att "få igenom just mitt förslag". Idag känner jag mig oerhört befriad från sådana tankar. Jag har lärt mig för länge sen - men på senare år begripit - att andra människors infallsvinklar och ideér inte är till besvär utan är något som berikar och förbättrar. Rätt skön känsla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar