söndag 13 oktober 2013

Ny vecka

Har en helg i lugn och bakom mig då jag strax kryper till sängs.
Är man mycket aktiv gäller det att uppskatta de lediga tillfällena. Är det något jag lärt av livet så är det just detta. Jag har numera aldrig problem att "inte göra någonting" och inte ha det minsta bekymmer av det. Jag är tacksam för den insikten.

Som sagt - lungt och skönt men vi hann ändå med att besöka Oscarsteatern i går och se Galenskaparna 30 år. Något jag rekommenderar.

Kommande vecka förbereder jag kommande helg. Vad händer då? Jo, på Huddinge folkets hus har vi "Big Band meat" på lördag. 4 storband som lirar jazz mellan kl 15 och kl 18. I två av banden lirar jag bastrombon. 2 genrep ska hinnas med denna vecka. Även en kväll med trombonkvartetten då Wille, Börje, Magnus och jag lirar tillsammans i 90 minuter och därefter några timmars brassmusik med City Brass.

Nu låter det som att musik är mitt jobb men så är det inte alls. Endast en hobby. Jobbet sköter jag på dagtid - musiken ägnar jag kvällar och helger åt.
Hinner, orkar man? Ja, för mig fungerar dessa tillfällen som ventliger och energigivare - inte energitjuvar. Det betyder att man då är mycket mer alert på jobbet också. Så funkar det för mig, jag inser att för någon annan skulle det vara för mycket.

Har du tid på lördag, kom till Folkets HUs i Huddinge från kl 15.

Spelar föressten på söndag också, kl 11 i Centrumkyrkan i Sundbyberg.

"så länger människan spelar tillsammans kan ingen starta krig". Jag kanske borde kallas fredsaktivist ?

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar