fredag 25 oktober 2013

Fredagsmys

Idag är det fredag. Fredagsmys har blivit ett alltmer älskat och använt begrepp.

Min fredag denna vecka har hittills bestått av uppstigning i svinottan för att byta hjul på fruns cykel.
Sedan cyklade jag själv in till stan i vackert morgonväder.

Partifullmäktige sammanträder - representanter från hela landet samlas för att besluta om Europapolitik och lista till EUP valet.

Då de flesta går hem idag - sådär vid 17-tiden - startar jag upop dagens andra arbetspass. Då börjar utbildning av de kandidater som alldeles nyligen blivit valda.
Klockan 21 avslutar och går till Peppes för middag.

Då sedan alla blivit slussad till sina hotell och andra övernattningsställen sätter jag mig på cykeln. Ett bra sätt att rensa hjärnan - och tänka klart. Innan lördagen inträder borde jag vara hemma.

= en variant av fredagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar