måndag 16 juli 2012

Nu är semestern slut. I fredags åkte jag norrut med mitt barnbarn Jesaja som vart hos mig en vecka. Vi åkte vägen förbi Maria i Dala-Järna där vi sov en natt och lärde oss några uttryck på dalmål. "Jag tycker inte vi ska prata så där" sa 4-åringen...
På lördag drog vi till Örnsköldsvik och sedan vände jag snabbt söderut igen.
Hade gott om tid så jag tog mig tid, tog mig tid att hälsa min gode vän Billy i Härnösand som jag inte träffat på många år. I Hudiksvall svängde jag av mot Salvik och träffade min ungdomsvän Carlo och hans fru innan jag hämtade Maria vid Centralstationen i Gävle. Då hade jag redan hunnit passera mittgränsen i Sverige för länge sedan och befann mig i södra Sverige alltså.
I dag - måndag - börjar jag nygammalt jobb hos Kristdemokraterna med arbetsplats Riksdagen. Välbekant och trivsamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar