söndag 20 mars 2011

Dalalördag

Känner mig snart som en dalmas...
I morse kl 06 bar det av mot dalom igen. Denna gång för att ersätta en person som fått förhinder - för att tala på Kristdemokraternas stämma som hölls i Dala Järna.
Jag har svårt att inte passa på att tala om det kristdemokratiska människovärdet, om subsidiaritet, solidaritet, ofullkomlighetsprincipen och förvaltarskapet. Några minuter ägnade jag åt det även idag. Fantastiska saker att utgå iffrån då politik ska talas - och göra alldagliga kommunala kopplingar till. Då det ska bli användbart i vardagen för lyssnarna också.

Så fort jag talat - öppnades stämman. Då valdes jag till mötesordförande. Många voteringar/slutna omröstningar blev det. Men det tuffade på bra.. i slutet avdagen skulle drygt 25 motioner behandlas införs sommarens Riksting. Men, men... vid 16-tiden va vi klar och efter 31 mils körning hann jag hem lagom till kl 20.

Då började TV programmet "smartare än en femteklassare" på SVT. I det programmet va jag med. Egentligen inte svåra frågor. Då man ser svaren i efterhand så kommer man ihåg, men, det skall man alltså göra utan att se några svar. Då är man inte lika kaxig.
Nu är hela grejen med detta program att det är underhållning, inte en regelrätt frågesport med diverse experter (då hade jag givetvis inte vart där). Uppringd av SVT blev jag i januari - och i efterhand fundrar man ju på om det va så smart att ställa upp i detta men, men. Såg ikväll att jag gick vidare - till min stora förvåning. Blir spännande att följa programmet nästa lördag och se hur det hela slutar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar