fredag 2 april 2010

Nu är jag på väg...

...så långt ned som hem till Stockholm.
Jag brukar prata om det då jag är ute i landet och reser. Ungefär så här brukar jag uttrycka mig: "- jag kommer ursprungligen ungefär från mellan Sverige. Staden heter Örnsköldsvik..." Längre hinner jag inte innan folk (som bor söder om Sthlm) börjar le... Sedan fortsätter jag "-medan jag numera bor i södra Sverige - närmare bestämt i Farsta Strand i Stockholms kommun". Då ler folk igen åsså får man hålla en kort geografilektion. Det skulle min gamle geografilärare från Ängetskolan - Arne B - veta.

Men så här är det ju. Jag sitter nu på ett tåg som startade i Sundsvall - och som av många ses som en stad "långt norrut" - men det är ju mitt i Sverige det. Passerar just nu Söderhamn och då måste jag rimligtvis befinna mig på i den södra delen av landet.

Det va lite geografifilosofi en långfredagseftermiddag. Nu ska jag se om det går att kolla på "så ska det låta" på webbTV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar