måndag 5 april 2010

AnnandagPåsk

 
Ett gäng jag lyssnade på i kyrkan idag
Så börjar påskhelgen lida mot slutet. Har haft en lång och bra Påskhelg på alla sätt. Vaknade denna annadag av att det va alldeles vitt på backen igen. Och jag som lagt på sommardäcken... men, vad gör det då man bor 200 meter från T-bana och 300 meter från Pendeltågen.
Tog pendeln till Karlaplan, besökte "storfilla" och lyssnade på ett - för mig - nytt gäng. Kunde inte låta bli att köpa skivan som du ser på fotot - och faschineras av dessa män som sjunger klockren kvartettsång. Inga ungdomar är de heller - nästan så gamla som jag själv och då är det ännu mer faschinerande att det låter så rent och snyggt. Kan inte låta bli att notera att jag fick förmånen att träffa Martin Tornell också. En man jag lärde känna i Ö-vik på 70-talet - nu boende i Sthlm. Fräschare än någonsin. Imponerande !!

I morrn börjar jobballvaret igen - helfull dag som avslutas på kvällen med Årsmöte i Hedemora och nystart av Kristdemokratisk lokalavdelning. Kuuuul !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar