söndag 23 augusti 2009

ovanlig söndag

Alla dagar blir ointe som man planerar.

Så blev min söndag. Ut i tidiga morgontimman - i solskenet - mot Älvsjö.
Härlig morgon, man njuter av naturen och att "köra lite hårt". Så dyker den upp - bilen som jag bedömer inte hinner stanna. Jag tar tag i mina bromshandtag och vips är det stopp. Men inte som planerat. Cykeln slår runt, jag i backen med huvudet före. Därefter kommer rygg och rumpa - som i vilken frivolt som helst. Man att landa på asfalten utanför Älvsjöbadet är ingen hit - jag lovar.
Därför tillbringade jag i stort sett resten av denna fina söndag på denna akutbrits för att kolla att allt var  helt i kroppen. Hjärnröntgen, rygg och bäckenrönten och sedan ett skönt konstaterande att inget va brutet. Hjärnan va inte större fel på än innan:-)
Så vågar jag mig på värktablettter och stretsching för att komma iform igen.
Jag fick det bekräftat idag igen - cykla aldrig utan hjälm. Ambulansskjutsköterksorna sa "den smällen hade du knappast överlevt utan cykelhjälm."
Så i morrn skall jag med glädje hosta upp 400 spänn till en ny hjälm.

1 kommentar:

  1. Ännu en olycka "Örjan".....men tur att hjälmen satt där den skulle!
    Kram/ Agneta i Ö-vik

    SvaraRadera