onsdag 12 mars 2014

Hemköpskund

Från Metro hämtar jag följande:

Butikschef hällde vatten på tiggare

I går 19:54 28-åriga Vanessa Ileva satt utanför Hemköp på Stigbergstorget i Göteborg och tiggde – när butikschefen kom och slängde vatten på henne – två gånger, enligt vittnen. "Det har pågått länge, men jag har aldrig sett något så aggressivt som det här", säger Lilian Pekkari, som äger blomsterhandeln mittemot.

Jag har en fråga till mig själv. Om detta är sant, borde det innebära att jag aldrig handlar på denna affär då jag är i Göteborg eller borde det betyda att jag struntar i Hemköp för huvud taget (i alla fall tills någon från högsta ledningen säger att "så uppträder inte en Hemköpsanställd mot en medmänniska"). Jag ska klura på det men ska snart till Göteborg ett veckoslut och då kommer jag i alla fall inte att besöka Hemköp på Stigbergstorget, ja kanske föressten. Jag skulle kunna gå förbi och kolla om samma tiggare sitter där, då ska hon få en slant.

Läs hela artikeln här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar