fredag 17 maj 2013

"Vingåker nästa"

Sitter tåget, hör utropet: Vingåker nästa. Vad tänker man på då? "-Göran Persson", kanske.
Själv tänker jag på Ljungströms. Min från min tid som klädförsäljare på anrika Ekholms kläder i Örnsköldsvik. Då man skulle rekommendera en fin kostym till en nobel herre så var det "Sir" från Ljungströms som gällde. Men det var ett tag sedan. Nu är det nya tider. 17.13 närmare bestämt. Det är fredag, jag är trött.

Hade lite svårt att varva ner och somna efter straffdramat i går kväll då Fredrik Pettersson slagskottade in det förlösande målet mot Kanada i hockey VM. Tidigt - alldeles för tidigt - ringde väckaren. Upp som ett skott på cykeln, snabba tramt så hade jag förflyttat mig från Hässelby till Sthlms centrum. Sedan en dusch och på ett tåg. Har tillbringat dagen i Närke. Har varken sått eller skördat idag men hoppas dagens insikter ska så frön som sedan skördas i framgångar om ett år eller så.

I morgon ska jag ta med fru och trombon till Kungsträdgården och medverka på ett stort möte där - under temat "Jesusmanifestationen". Har gjort det några gånger. Trivs alldeles utmärkt i denna miljö - också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar