Sitter med hörsnäckan till telefonen i ena örat och skriver med mina två händer.
Skall återberätta det jag just hör från resecentrat i Borlänge.
SJ tåget är en kvart försenat. Beskedet från SJ är att tågen till Vansbro och Falun väntar in resenärerna.
Då resenärerna kommer ut på perrongen finns inga väntande tåg. De avgick strax innan SJ tåget ankom.
Resenärerna får då höra att taxi är beställd.
Taxibilar kommer, taxibilar åker men den bil som va beställd till Vansbro är just nu 5 mil bort - i Rättvik.
"- men kan inte någon av bilarna som står här och inte har någon körning få köra oss?"
"- nej, ni får vänta till den bil som just nu är i Rättvik kommer hit".
(till saken hör att de bilar som står inne i Borl'änge och kan köra omgående är både kombibilar och minibussar så det är inget fel på storleken)
Ett alldeles strålande exempel på kantighet som drabbar både kunder och SJ själva. (eftersom tiden går uppfylls restidsgarantin så resenärerna får tillbaka 100% av biljettpriset.)
Varför måste SJ vara såååå himla fyrkantig då man många har visat att man har kompetent personal som själva kan fatta smidiga beslut som gynnar både kunder och företaget.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar